LeendertenMarien.reismee.nl

Voorbereiding

Beste lezer,

Vanzelfsprekend moeten wij ons heel goed voorbereiden op ons vertrek naar Oeganda. Wat wij daarbij voornamelijk belangrijk vinden, is dat wij een goede bijdrage kunnen leveren aan het leven van de mensen in Nkokonjeru. Daarom zijn wij de afgelopen maanden bezig geweest met nadenken over de praktische invulling van de projecten die wij willen gaan uitvoeren. Als snel concludeerden wij dat voor nagenoeg alle projecten materialen nodig zijn. Een paar kleine voorbeelden:

• Voor de lessen die wij zullen geven op de basisscholen zijn schrijfmaterialen nodig, die zijn er namelijk niet;
  • Voor het organiseren van de sportactiviteiten zijn sportartikelen nodig (een voetbal bijvoorbeeld);
  • Voor het technisch onderhoud dat we willen verrichten zijn bouwmaterialen nodig.

Deze lijst werd al snel lang, waarna wij moesten concluderen dat het voor ons niet mogelijk is om al deze materialen uit eigen portemonnee aan te schaffen. Wij zijn daarom op zoek gegaan naar bedrijven die ons financieel dan wel materieel willen ondersteunen. Uiteraard betalen wij zelf alle kosten die we zelf maken tijdens onze reis. We zijn dankbaar dat er zoveel vrijgevigheid is onder bedrijven voor dit project. Zowel geldbedragen, als schoolmateriaal, snoep, sportspullen en EHBO- spullen werden en worden gegeven. Erg fijn. We zullen ons uiterste best doen om het geld en de spullen een zinvolle en verantwoorde bestemming te geven.

Naast de praktische invulling en het sponsorgeld vallen er nog veel meer andere zaken te regelen. Zo kunt u dan denken aan vaccinaties, inschrijven bij Ministerie van Buitenlandse zaken, inkopen, verdiepen in de taal en de cultuur, etc. Doordat wij er veel mee bezig zijn krijgen we ook steeds meer zin om er naar toe te gaan. Het schiet ook al aardig op, over een kleine twee weken hopen we al te vliegen. We kijken er erg naar uit. Heel veel dingen trekken ons aan, maar toch ook vooral het contact met de plaatselijke bevolking lijkt ons erg leuk en leerzaam. Donderdag hebben we een laatste gesprek met Christine. Zij is mede-oprichtster van travel4change, de organisatie die het project mogelijk maakt. We bespreken dan de laatste dingen door. Nog 14 dagen voor vertrek.

Groeten,

M & LJ

Joanne

Marien en Leendert,

We zijn benieuwd naar jullie ervaringen daar. In elk geval.. aan jullie schrijf talent zal het niet liggen. Het is een plezier om te lezen!

Groetjes Joanne

marlies

Ik vind het voor jullie echt een hele onderneming om zo
ver weg te gaan!
Het is ook een mooie taak zo om je naasten te helpen.
De materialen die jullie hebben gekregen zijn jullie natuurlijk heel dankbaar en blij mee. Ik wens jullie samen
een goede reis. ik houd jullie ervaringen bij op laptop.

Bart vd V

Mooi project ! Ik wens jullie al het goede toe !

Travel4Change